На ДП “Шепетівський ремонтний завод” прибула партія шасі Tatra для випуску нової української 220-мм реактивної системи залпового вогню “Буревій”. Мова йде про першу партію у кількості 16 машин, які були прийняті фахівцями державної компанії “Укрспецекспорт” у чеського виробника Excalibur Army і надходять на підприємство.

Ці шасі були спеціально доопрацьовані чеською компанією Excalibur Army під вимоги українського війська та з урахуванням встановлення на неї направляючих та системи керування вогнем РСЗВ “Буревій”, які були сформовані Центральним НДІ озброєння та військової техніки ЗСУ, пише Defense Express.

Фахівці ЦНДІ ОВТ ЗСУ провели грунтовний аналіз усіх варіантів розвитку вітчизняних систем РСЗВ та артилерийського озброєння у контексті підвищення вимог до мобільності та живучості зразків і надали перевагу рішенням з використанням платформ від компанії Excalibur Army.

Напрацювання ЦНДІ ОВТ ЗСУ, власне, і стали основою для започаткування нового проєкту, який нині вже реалізований чеською Excalibur Army у частині створення платформи з унікальною захищеною кабіною – з максимально комфортними умовами для роботи бойового розрахунку у різних умовах експлуатації.

Варто зазначити, що шасі Tatra були обрані Міноборони як уніфіковане рішення для всіх важких артилерійських, реактивних, ракетних та ряду допоміжних систем. Це стало можливим завдяки тому, що шасі T815-7 у колісній формулі 8х8 має величезний запас вантажопідйомності, який становить до 24,5 тонн.

Зокрема, на цьому чеському шасі вже розміщено весь береговий комплекс “Нептун” та мобільний багатофункціональний радіолокаційний комплекс “Мінерал-У”. Також саме Tatra має стати платформою для високоточної ракетної системи “Вільха”, яка зараз розміщується на шасі МАЗ-7310.

Крім того, саме шасі Tatra використовується у САУ Dana-M2 від Excalibur Army, яка пройшла функційні випробування у Збройних Силах України у 2021 році і вже три роки поспіль знаходиться у державному оборонному замовленні як зразок, що вкрай потрібен для посилення бойового потенціалу арткомпоненти Сухопутних військ. Висока ймовірність, що з 2022 року ця закупка почне нарешті реалізуватись.

До речі, вибір Tatra був зроблений після аналізу всіх пропозицій на ринку та ступеня готовності іноземних компаній до максимальної співпраці з Міноборони, з огляду на необхідність внесення до серійних машин змін, відповідно до реальних потреб та бойового досвіду ЗСУ.

Щодо нового шасі, які прибули на “Шепетівський ремонтний завод”, то від базової версії їх відрізняє броньована кабіна, яка захищає розрахунок від куль та уламків. Також вона була оснащена місцями для кріплення радіостанцій, особистої зброї бійців.

Окрім того, замість напівавтоматичної чеської “коробки” від Tatra була встановлена автоматична трансмісія Allison з можливістю буксирування.

Ще однією особливістю став автономний енергоагрегат, що дозволяє економити ресурс основного дизельного двигуна потужністю 300 кВт та максимальним крутним моментом у 2100 Нм.

Саме це шасі має стати базою для РСЗВ “Буревій” від “Шепетівського ремонтного заводу”, що у листопаді 2020 року, відповідно до спільного рішення з Міноборони, провів стрільби на військовому полігоні.

Варто нагадати, що весь “вогневий компонент”, включно з пакетом направляючих та системою управління вогнем виготовляється “Шепетівським ремонтним заводом”.

Слід нагадати, що “Буревій” може використовувати реактивні снаряди для “Урагану”, а також нові, зі збільшеною з 35 до 65 км дальністю знищення цілей, які розробляються КБ “Південне” у рамках програми “Тайфун-2”.

Також нова українська РСЗВ оснащена системою обміну інформацією на полі боя. Це дозволяє включити “Буревій” у єдиний розвідувально-ударний контур, коли інформація від засобів розвідки, на кшталт БПЛА, у режимі он-лайн передається на засоби ураження. Це мінімізує до лічених хвилин час від виявлення цілей до їх знищення.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *