«Схеми» та тиск на постачальників дозволяють супермаркетам продавати товари з націнкою 40-60% замість законних 15-20%, а також згубно впливають на вітчизняних виробників харчових продуктів.

Про це у колонці для «Інтерфакс-Україна» написав  член Української ради бізнесу, перший віцепрезидент Торгово-промислової палати України Михайло Непран.

За його словами, користуючись монопольним становищем, великі мережі супермаркетів в Україні встановлюють вітчизняним виробникам та постачальникам продуктів власні умови розрахунків. Попри норми європейських директив, які обмежують граничний термін розрахунків 60 днями, постачальники змушені чекати 90, 120, а часом – і 180 днів. Для виробників це означає хронічну нестачу обігових коштів і необхідність додаткового кредитування. Таким чином супермаркети вже заборгували українським виробникам понад 5 млрд доларів.

«Крім того, виробники постійно перебувають під «дамокловим мечем» штрафів, санкцій та додаткових доплат, які супермаркети встановлюють на свій розсуд. Ці приховані оплати виливаються в те, що торгова націнка, яка повинна складати 15-25%, сягає 40% і навіть 60%», – пише він.

Для врегулювання цього питання Непран пропонує на законодавчому рівні втрутитися державі у проблему та, використовуючи європейський досвід, розробити законопроект, що зобов’яже торгові мережі щонайменше вчасно розраховуватися з постачальниками, не дискримінувати їх у порівнянні з іноземними виробниками, обмежити розмір штрафів та санкцій та прибрати масу інших речей, які вигідні лише одній стороні.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *