Сьогодні реєстрація/зняття з реєстрації місця проживання є найпопулярнішою адміністративною послугою в Україні. Проте вона являє собою складний процес, особливо коли це стосується реєстрації місця проживання дитини віком до 14 років. Адже, реєстрація проводиться за адресою одного з батьків. Якщо батьки дитини зареєстровані за різними адресами, другий з батьків повинен надати згоду, для чого потрібна особиста присутність або нотаріально посвідчена згода. З червня 2021 року мешканці населених пунктів, які увійшли до Хмельницької міської територіальної громади мають можливість зареєструвати місце проживання дитини віком до 14 років за адресою одного з батьків з одночасним зняттям з реєстрації з попереднього місця проживання онлайн на Єдиному порталі державних послуг «Дія» без зайвих довідок, документів, черг та відвідування кабінетів. Крім того, у часи пандемії коронавірусу громадяни зможуть обмежити контакти із навколишнім оточенням.

Для цього спочатку потрібно зареєструватися чи авторизуватися (якщо вже зареєстровані) у кабінеті громадянина на сайті https://diia.gov.ua. Потім заповнити та подати заяву на отримання послуги онлайн на сайті: https://diia.gov.ua/services/reyestraciya-miscya-prozhivannya-ditini.

Отож, для подання заяви про реєстрацію місця проживання дитини віком до 14 років онлайн потрібно здійснити на сайті 10 кроків:

  1. Вкажіть відомості про заявника (один з батьків, хто подає заяву).
  2. Вкажіть відомості про матір дитини.
  3. Вкажіть відомості про батька дитини.
  4. Вкажіть відомості про дитину.
  5. Вкажіть місце проживання дитини.
  6. Вкажіть нове місце проживання дитини.
  7. Уважно перевірте введені дані.
  8. Оберіть спосіб оплати за реєстрацію місця проживання дитини (банківською карткою чи списати з мобільного).
  9. Підпишіть електронним підписом та подайте заяву. Якщо у Вас немає електронного підпису, Ви можете його отримати звернувшись до будь-якого акредитованого центру сертифікації ключів, надавши заповнену реєстраційну форму, ваші паспортні дані та номер платника податків. Вартість послуги становить близько 200 гривень, але може відрізнятися в різних центрах сертифікації ключів.

Користувачі Приватбанку можуть отримати електронний підпис безкоштовно в особистому онлайн кабінеті «Приват24» або у відділенні банку.

Якщо батьки зареєстровані за різними адресами, другий з батьків повинен надати згоду шляхом накладання електронного підпису на заяву на порталі Дія. Це можна зробити віддалено, однак для цього в другого з батьків повинен бути електронний підпис, виданий акредитованим в Україні центром сертифікації ключів.

Під час заповнення заяви Ви вказуєте інформацію про другого з батьків та адресу електронної пошти. Після формування заяви на вказані адреси електронної пошти будуть відправлені повідомлення з посиланням на вашу заяву. Інший з батьків зможе перейти за цим посиланням та надати згоду шляхом накладання кваліфікованого електронного підпису на заяву на порталі Дія. Зверніть увагу, що термін збору підписів обмежений поточною добою.

Згода іншого з батьків не вимагається, коли адреси реєстрації батьків збігаються або коли в дитини є тільки один з батьків.

  1. Перевірте наявність повідомлення про направлення заяви в обробку.

Після формування заяви та одержання згоди іншого з батьків (за потреби) її буде передано в обробку працівнику органу місцевого самоврядування. Реєстрація, зняття з реєстрації місця проживання дитини віком до 14 років здійснюється у день надходження заяви до органу реєстрації або на наступний день, якщо заява надійшла після завершення робочого дня. Про результат послуги заявнику приходить сповіщення на електронну пошту.

Читайте також: На вихідні у Хмельницькій області працюватимуть 5 Центрів масової вакцинації (адреси)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *